کسب‌درامد‌از‌سایتهای‌کلیکی واموزش نرم افزار
 
باکس ایران -اموزش نرم افزار
این وبلاگ در پایگاه ستاد ساماندهی ثبت گردیده است.
دامنه.نت | ثبت دامنه ملی و بین المللی، خرید و فروش دامین buxsiran.ir Real PR buxsiran.ir Alexa/PageRank دانلود - من میگم
درباره وبلاگ


سایتی برای وبمسترها و اموزش استفاده از اینترنت برای کسب درامد و اموزش nod 32 ,photoshopمایا و ویندوز

مدیر وبلاگ : Mohsen
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
----------
محبوب کن - فیس نما
شنبه 9 دی 1391 :: نویسنده : Mohsen
در این بحث به

آموزش مقدماتی مایا می پردازیم برای دیدن مطلب به ادامه مطلب بروید

درس پنجم :


برای اینکه شروع به کار کنید باید اول یک Project بسازید. پس از اجرای نرم افزار به مسیر زیر بروید:


Windowsدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Setting/Preferencesدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Preferences


در پنجرهٔ باز شده، به منوی Edit بروید و برای اینکه همه چیز به حالت پیش فرض باز گردد، گزینهٔ Restore Default Settings را انتخاب کنید.


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

تمام تنظیمات نرم افزار در این پنجره (Preferences)، قابل انجام است. اول گزینهٔ Undo را از کادر سفید سمت چپ انتخاب کرده و دقت کنید Undo در حالت On باشد و گزینهٔ Queue را روی Infinite بگذارید تا در Undo کردن محدودیتی نداشته باشید.

 


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

در قسمت Setting تنظیمات کلی قابل انجام است. واحد طول و زاویه و اینکه سیستم زمان بندی کار شما، PAL، NTSC... باشد مشخص می‌شود. سیستم PAL برای ایران و کشورهای اروپایی استفاده می‌شود و در ژاپن و آمریکا سیستم NTSC مرسوم است.


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا


پس از انجام تنظیمات، پنجره را ذخیره می‌کنیم.

حالا به مسیر     File
درس پنجم آموزش مقدماتی مایا Projectدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا New می‌رویم و در پنجرهٔ باز شده، نام دلخواه را می‌دهیم و مسیری برای ذخیره شدن پروژه، تعیین می‌کنیم.

 


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

تمام تصاویر مورد استفاده یا تصاویری که رندر می‌شوند، همچنین Scene‌ها و بافت و موزیک درون پروژه‌مان هستند. وقتی روی گزینهٔ Use Default در پایین پنجره کلیک کنیم تمام پوشه‌هایی که در کار با مایا مورد نیاز است به صورت پیش فرض ساخته می‌شوند. البته در صورتی که بدانیم در طول پروژه به چه پوشه‌هایی نیاز هست فقط همان‌ها را انتخاب می‌کنیم.



درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

بعنوان مثال هر تصویری که بخواهید وارد نرم افزار کنید باید در Source images گردآوری کنید و تصاویر Render شده هم در Images ذخیره می‌شوند. اگر هم در طول پروژه خواستیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم می‌توانیم به    Fileدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Projectدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Edit Current برویم و تغییرات مورد نظر را اعمال کنیم.


برای انجام پروژهٔ جدید ابتدا از منوی File، گزینهٔ New Scene را انتخاب می‌کنیم. حالا یک صفحهٔ خالی داریم تا در آن پروژه‌مان را بسازیم.


یکی از قسمت‌هایی که لازم است از همین ابتدا کارکرد آن را بدانیم، Outliner است.


Windowدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Outliner

 


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

این پنجره از طریق Tool Box و با انتخاب درس پنجم آموزش مقدماتی مایا فرا خوانی می‌شود. تمام اشکال، سطوح، دوربین‌ها، نور‌ها، استخوان بندی‌ها، گروه بندی‌ها و... در این پنجره، قابل مشاهده و مدیریت هستند. پنجرهٔ Outliner بهترین وسیله برای مدیریت صحنه‌های شلوغ و پیچیده است. با انتخاب اشیا مورد نظر و فشردن Ctrl+G در Outliner یک گروه به وجود می‌آید.


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا

 

 

پنجرهٔ Hypershade مربوط به القای جنسیت، بافت ونور‌پردازی است و از مسیر زیر قابل دسترسی است:


Windowدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Rendering Editoreدرس پنجم آموزش مقدماتی مایا Hypershade


در پنجرهٔ فوق می‌توان به اشکال، خصوصیات اجسام دنیای واقعی را بخشید. می‌توان یک مکعب مستطیل را به یک تکه چوب، یا یک کره را به یک گوی جهان نما تبدیل کرد. در دروس آینده، بیشتر با نحوهٔ کار این پنجره، آشنا خواهیم شد.


درس پنجم آموزش مقدماتی مایا





نوع مطلب : اموزش گرافیک، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



دامنه.نت | ثبت دامنه ملی و بین المللی، خرید و فروش دامین
كد جاوا اسكریپت من میگم
 
   
/body>
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic